Zamieszczone przez spacewalker
kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1
Zwiń
X
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
-
-
Trochę nad tym siedziałem i za wiele z tego nie wyszło.
Wygląda, że niektóre Bajty są 100% pewne ( HHC, XDS, TPMS, PLA II, EU/GB ), niektóre jak wykombinowałem z mojego zestawienia wyglądają "przewidywalnie" ( Bajt 02 i 10 ewidentnie dotyczą rozmiaru tarcz, bajt 14 bit 7 chyba 4x4 ) a reszta, nawet w identycznych autach jest losowa. Poniżej zestawienie tego co mam i co znalazłem w necie oraz próba rozpisania tego pod plik LongCoding.
;
; VAG-COM Label File
;
;
;
; long coding
;
;---------------------------------------------------
;
;
; (Hamulce przód)
LC,02,0~7,20,- średnica tarczy 280 mm
LC,02,0~7,40,- średnica tarczy 288 mm
LC,02,0~7,60,- średnica tarczy 312 mm
LC,02,0~7,80,- średnica tarczy 345 mm
LC,03,0~7,1C, Skoda Octavia II FL
LC,03,0~7,16, Skoda Superb II
LC,03,0~7,0E, Skoda Yeti
LC,03,0~7,DB, Skoda Fabia
LC,03,0~7,12, Seat Leon FR/ Audi S3
LC,03,0~7,0C, VW Golf/Jetta
LC,03,0~7,08, VW EOS
LC,03,0~7,0F, Audi A3
LC,03,0~7,
LC,03,0~7,
;{Hamulce przód ???}
LC,10,0~7,04,- średnica tarczy 280 mm
LC,10,0~7,02,- średnica tarczy 288 mm
LC,10,0~7,06,- średnica tarczy 312 mm
LC,10,0~7,01,- średnica tarczy 345 mm
LC,14,0,
LC,14,1,
LC,14,2,
LC,14,3,
LC,14,4,
LC,14,5,
LC,14,6,
LC,14,7,AWD Napęd na wszystkie koła ( 4x4 ) zainstalowany ???
LC,15,0,
LC,15,1,
LC,15,2,
LC,15,3,
LC,15,4,
LC,15,5,
LC,15,6, Kierownica po lewej stronie ( LHD )
LC,15,7, Kierownica po prawej stronie ( RHD )
LC,16,0, HHC - Wspomaganie ruszania pod górę zainstalowane
LC,16,1,
LC,16,2, TPMS - Kontrola ciśnienia w oponach zainstalowana
LC,16,3,
LC,16,4,
LC,16,5,
LC,16,6,
LC,16,7,
LC,17,0, PLA - Asystent Parkowania 2 generacji ( parkowanie równoległe/prostopadłe ) zainstalowany
LC,17,1,
LC,17,2,
LC,17,3, XDS - Elektroniczna szpera zainstalowana
LC,17,4,
LC,17,5,
LC,17,6,
LC,17,7,
LC,18,0,
LC,18,1,
LC,18,2,
LC,18,3,
LC,18,4,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 6 )
LC,18,5,
LC,18,6,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 4 )
LC,18,7,
;
Może ktoś znajdzie jeszcze coś co przeoczyłem...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Pod tym linkiem jest dość spora baza kodowań różnych sterowników:
Co do Twojej rozpiski to F5 w bajcie 3 to będzie VW Scirocco
A to moje całe kodowanie:
Part No SW: 1K0 907 379 AD HW: 1K0 907 379 AD
Component: ESP MK60EC1 H35 0106
Revision: 00H35001
Coding: 743B40F5092300FE2E1202E4901E00423400http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Manual, zapomniałem o tak prozaicznej rzeczy jak silnik jeszcze, 2.0 TDI CR.
Co do Twojej labelki jeszcze to wygląda że 0D to będzie Golf VI/VW Jetta (typ 16), a 16 to jest chyba i Superb II i Touran. F8 to najnowszy Beetle.
Nie masz w tej liście wpisanego bajt 17 bit 2 z najnowszego VCDS:
LC,17,2,Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) via Instrument Cluster (MY2011+)
Zmień też wpis bajtu 15 na listę rozwijaną, nikt by wtedy obu naraz nie zaznaczył przypadkiem:
LC,15,6~7,40,Model: Left-Hand-Drive (LHD)
LC,15,6~7,80,Model: Right-Hand-Drive (RHD)
Zastanawiające jest jeszcze z tym napędem na 4 koła bo widzę że nie zawsze to aktywne w Twojej liście. Może metodą sprawdzenia tego bitu by było zakodowanie i sprawdzenie co pisze w blokach pomiarowych 125-127 oraz sprawdzenie na odkodowanym. Jak się patrzy na kodowania YETI to bajt 15 bit 3 chyba też jest przy napędzie na 4 koła. Ale jak mam kodowanie Golf VI R to już to nie jest zaznaczone a jak wiadomo on ma 4x4.
Podobnie chyba można by szukać bajt/bit odnośnie DSG
Golf VI R:
Part No SW: 1K0 907 379 AJ HW: 1K0 907 379 AJ
Component: ESP MK60EC1 H30 0107
Revision: 00H30001
Coding: 143B800D09280001280D01E4901A00413D0000
Skopiowałem do excela całą listę MK60EC1 z tej stronki co podałem, jest ich około 118, więc np modele auto powinno się na tym bardzo dobrze rozróżnić. Jak chcesz to mogę podesłać na mail byś sam nie musiał się bawić.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Po rozmowach na gg z kowalem 2002 poszperałem w internecie i znalazłem ze bajty 5, 7, 9, 11, 13 odpowiadają ostatnim cyfrom VIN, chyba będzie to przydatne osobom które przeszczepiają pompę do innych aut i wywala błąd złego zakodowania.
Dodatkowo jeszcze znalazłem w plikach niemieckiego VCDSa plik pod ten ABS który w miał w sobie zapisany kod pozwalający zmieniać kodowanie: 20795
Prawdopodobnie odnalezione zostały bity które odpowiadają za kodowanie jaki silnik jest w aucie oraz obecność układu Start/Stop w bajcie 15.
Więc są chyba większe szanse dla tych co są w trakcie walki z wsadzaniem pompy MK60EC1 zamiast MK60.
Jest ktoś kto ma to aktualnie rozgrzebane i myśli nad kodowaniem?
Według mnie tak może wyglądać aktualnie to co jest rozpracowane:
Kod:LC,02,0~7,20,- średnica tarczy przód 280, tył 253 C38/HR-A LC,02,0~7,40,- średnica tarczy przód 288, tył 253 LC,02,0~7,60,- średnica tarczy przód 312, tył 253 LC,02,0~7,80,- średnica tarczy przód 345, tył 310 LC,02,0~7,C0,- średnica tarczy przód 312, tył 272 LC,03,0~7,1C,Skoda Octavia II FL LC,03,0~7,16,Skoda Superb II/VW Touran LC,03,0~7,0E,Skoda Yeti LC,03,0~7,DB,Skoda Fabia LC,03,0~7,12,Seat Leon/ Audi A3 LC,03,0~7,0C,VW Golf V/Jetta LC,03,0~7,0D,VW Golf VI (5K)/ VW Jetta (16) LC,03,0~7,08,VW Eos (1F) LC,03,0~7,0F,Audi A3 NAR LC,03,0~7,F5,VW Scirocco LC,05,7=,13 digit of VIN LC,07,7=,14 digit of VIN LC,09,7=,15 digit of VIN LC,10,0~7,04,- średnica tarczy przód 280, tył 253 LC,10,0~7,02,- średnica tarczy przód 288, tył 253 LC,10,0~7,06,- średnica tarczy przód 312, tył 253 LC,10,0~7,01,- średnica tarczy przód 345, tył 310 LC,10,0~7,03,- średnica tarczy przód 312, tył 272 LC,11,7=,16 digit of VIN LC,13,7=,17 digit of VIN LC,15,0~2,00,Engine Type: 1.2 TSI/1.4 TSI/1.6 MPI LC,15,0~2,01,Engine Type: 1.8 TSI/2.0 TFSI/2.0 TSI/3,6 FSI/1.6 TDI/1.9 TDI LC,15,0~2,02,Engine Type: 2.0 TDI LC,15,4,Start/Stop System installed LC,15,6~7,40,Model: Left-Hand-Drive (LHD) LC,15,6~7,80,Model: Right-Hand-Drive (RHD) LC,16,0,Hill Hold Control (HHC/PR-UG1/UG4) active/installed LC,16,2,Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) installed LC,17,0,PLA - Asystent Parkowania 2 generacji ( parkowanie równoległe/prostopadłe ) zainstalowany LC,17,2,Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) via Instrument Cluster (MY2011+) LC,17,3,(Extended) Electronic Differential Lock (XDS - PR-UG3/UG4) active/installed LC,18,4,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 6 ) LC,18,6,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 4 )
http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
podeślij to do sebastiana z rosstecha, może coś poprawi/doda i wrzuci do ori labeli->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
seba mówił że raczej w tym kierunku nie pójdzie i innym nie radzi :/
gadaliśmy z nim na ten temat z pół roku temu...<> <> <> pozdrock, jarry <> <> <>
Moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898, mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPoland
Komentarz
-
-
Mam bazę kodowań około 140 aut około rozpisaną w excelu, z oznaczeniami motoru, modelu auta, czy ma DSG, napęd 4motion, do części są też VINy, do pozyskania użyłem głównie bazy ze strony NEtech co podawałem wcześniej. 5 ostatnich znaków VIN jest na bank, typy silników z tym co rozpisałem też się zgadzają, o systemie Start/Stop według bazy autoscanów NEtech też bo według ETKA auta mają wtedy inne sterowniki silnika.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
To że są tam jeszcze nieodkryte rzeczy niż to co wychodzi z porównywania to pewne. Dodam jeszcze że na 2 autach z tym samym silnikiem, z tego samego roku widać że DSG nie jest uwzględnione w kodowaniu, kilka takich par mam w tabelce rozpisane.
Teraz nad tym siedziałem i jest kilka par bajtów które są swoimi lustrzanymi odbiciami, nie mam pomysłu co o tym sądzić, pary są takie:
00 i 08
02 i 10
04 i 12
06 i 14
Bajt 3 to ewidentnie typ pojazdu
Bajty 05, 07, 09, 11, 13 to mają numer VIN ukryty
w bajtach 15, 16, 17, 18 są opcje wyposażenia najwidoczniej pozapisywane.
Pozostają do wymyślenia co dają te pary oraz co jest zapisane w bajcie 01.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Apropo przeszczepu z MK70 na MK60EC1 to znalazłem link na vagcomforum.de:
Niestety język dość nie przyjazny. Z tego co na angielski google tłumaczyło to 10 razy do tej modyfikacji podchodził :twisted:http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Nie chcialem zakladac nowego watku odnosnie kodowania wiec w skrocie
Pacjent 1,8t 4x4 kodowanie obecne 23174 ktore ni w zab mi nie wychodzi przy rozlozeniu kodu na czynniki pierwsze. Chcialem zmienic kodowanie na 17" felgi ale innych kodow sterownik nie przyjmuje moglby ktos ten kod rozlozyc i napisac krok po kroku jak przekodowac .OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
rOBERTO795, podaj numer sterownika jeszcze jak chcesz pomocy.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 1 6 DrOBERTO795, podaj numer sterownika jeszcze jak chcesz pomocy.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
O1 miały raczej MK20 czy MK40 a nie MK60 raczejhttp://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez 1 6 DO1 miały raczej MK20 czy MK40 a nie MK60 raczej
Obrazek
C00,Brake Electronics (J104/MK60 ESP AWD) Coding
C01,Frontbrakes:
C02,+0000006 = FS3 54 14"/15" (PR-1LQ/1LR/1LS/1ZF/1ZM/1ZP)
C03,+0000518 = FN3 54 15"/16" (PR-1LE/1LJ/1LN/1LQ/1LT/1ZD/1ZE/1ZH)
C04,+0000521 = 2FN 42 17" (PR-1ZT)
C05,Suspension:
C06,+0000000 = Standard/Sport Suspension (PR-2UA)
C07,+0000128 = Rough Road Suspension (PR-2UB)
C08,Engine:
C09,+0010240 = Gasoline Engine (through 92 kW / 125 HP)
C10,+0018432 = Gasoline Engine (from 92 kW / 125 HP) & All Diesel Engines
C11,
C12,Note: See Production Codes / Data Plate/Sticker. Coding is the Sum of the individual Options.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
Komentarz